Eğitim Kurumu Müdürlüklerine,
Zorunlu Çalışma Yükümlüsü Öğretmenlerin Tespiti ve Erteleme İşlemleri http://ikbs.meb.gov.tr adresinden “Hizmet Analiz Modülü”üzerinden yapılabilmektedir.
İlçemizdeki öğretmenlerin bilgi girişlerinin İsteğe bağlı yer değiştirme başvurularından önce tamamlanması gerekmektedir.
Not : (İsteğe bağlı yer değiştirme takvimi belirlenmediği için tarih verilmemiştir. İşlemlerin en kısa zamanda yapılması gerekmektedir) Sistemin görüntüleri ilişikte bulunmaktadır.
Zorunlu hizmeti erteleneceklerden http://ikbs.meb.gov.tr sistemine taranacak evraklar:
1-Eşi, Milli Eğitim Bakanlığına bağlı kurumlarda çalışan ve http://ikbs.meb.gov.tr sisteminde gözükenlerden evrak istenmemektedir.
2-Eşi, diğer resmi kurumlarda çalışanların sadece görev belgesi http://ikbs.meb.gov.tr sistemine taranmalıdır.
3-Eşi, özel sektörde çalışanlardan aşağıdaki belgeler http://ikbs.meb.gov.tr sistemine taranmalıdır.
a)Eşinin çalışmakta olduğu iş yerinden alınacak görev yeri belgesi,
b)Eşinin çalışmakta olduğu iş yerinin çalışır durumda olduğunu gösterir, bağlı bulunduğu vergi dairesinden veya ilgili meslek teşekkülünden alınacak belge,
c)Başvuru tarihinden itibaren geriye dönük son iki yıllık süre içinde sigortalı hizmeti olduğunu (360 gün sigortalı olmasına gerek yoktur, sigortalılık durumunu görmemiz açısından) ve sigortalılığının halen devam ettiğini gösterir belge.
Aynı zamanda taranan evraklar, kontrol için ve öğretmenlerin özlük dosyasına konulmak üzere elden atama bölümüne gönderilmelidir. Elden gelecek evraklara, ilişikte bulunan zorunlu hizmet erteleme dilekçesi eklenmelidir. Dilekçenin sisteme taranmasına gerek bulunmamaktadır.
ÖĞRETMEN ATAMA BÖLÜMÜ